העלויות של בילוי בקולנוע אינן מסתכמות במחיר הכרטיסים. לכך יש להוסיף שתיה, ממתקים וכמובן פופקורן. סקר מיוחד, שנערך על ידי חברת אר אנד אם, בדק את המחירים במזנונים בבתי הקולנוע
שושנה חן
כשאתם הולכים לקולנוע, ובוודאי כשאתם לוקחים איתכם את הילדים, כדאי שתשקלו להביא חטיפים וממתיקים מהבית. כך תוכלו לחסוך כמה עשרות שקלים לעומת רכישת אותם מוצרים במזונונים בבתי הקולנוע. סקר מיוחד, שנערך עבaור "ידיעות אחרונות" על ידי חברת אר אנד אם המתמחה וסקרי מחירים ובקרת לקוח סמוי, מצא פערים של מאות אחוזים בין מחירי חטיפים ומשקאות בקולנוע למחיריהם בחנויות.
לדוגמה: בקבוק מים מינרליים קטן (500 מ"ל), שניתן להשיג בסופרמרקט ב-2.5 שקלים ובקיוסק ב-5 שקלים, נמכר במזנונים של בתי הקולנוע ב-8 עד 10 שקלים, כלומר פער של עד 200%. חטיף אגוזי של עלית שניתן לרכוש בסופר באריזה של חמישיה ב-10 שקלים, כלומר בשני שקלים ליחידה, נמכר במזנונים של בתי הקולנוע ב-5 עד 7 שקלים, כלומר פער של עד 180%.
במזנונים יספרו לכם בוודאי על העלויות הגבוהות של הפעלת המזנון בבית הקולנוע ועל מחזורי מכירות קטנים ללא כל השוואה למה שמוכר סופרמרקט, אבל זה ממש לא צריך לעניין אתכם.
המחירים הגבוהים ביותר הם אלה של הפופקורן: 25 שקל למנה גדולה או 17-11 שקל למנה קטנה. אומנם יקר משמעותית בהשוואה לפופקורן הביתי, אבל יהיה זה קצת מוגזם להביא פופקורן מהבית. גם גלידות וארטיקים אי אפשר להביא בצידנית מהבית, אבל אין בעיה להכניס לתיק שקית במבה או פסק זמן ולחסוך לא מעט, במיוחד בקיץ כשהגיחות לקולנוע תכופות יותר.
סוקרי אר אנד אם יצאו לבקשתנו ל-10 בתי קולנוע, מקריית שמונה ועד אילת, ובדקו את מחיריהם של חטיפים, ממתקים, משקאות קלים, מים מינרליים וכמובן פופקורן. בתי הקולנוע שבהם נבדקו המחירים היו: גלובוס בקריית שמונה, גלובוס בנהריה, רב חן במרכז הקונגרסים בחיפה, לב בחדרה, גלובוס בקניון ערים בכפר סבא, רב חן בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, סינמה סיטי בצומת גלילות, גלובוס-פאר בתל אביב, גלובוס בקניון מלחה בירושלים וקולנוע איימקס באילת.
על פי הסקר, המזנונים היקרים ביותר נמצאו בקולנוע לב בחדרה, בסינמה סיטי בצומת גלילות ובאיימקס באילת. עוד עולה מהסקר, כי המחירים במזנונים של הרשתות השונות אחידים בדרך כלל, אם כי יש יוצאי דופן. גם המבחר משתנה בין המזנונים השונים.
בכל בתי הקולנוע שבהם ביקרו הסוקרים בלטו המזנונים בניקיון ובסדר. "המוצרים בכל המקומות היו מוצגים באופן ברור ואסתטי ועל כל המוצרים היו מחירים ברורים ובולטים", מציין רונן קוגוט, מנכ"ל אר אנד אם. לדבריו, החריג היחיד שנמצא בתחום המיגוון הוא המזנון של הקולנוע בקניון ערים בכפר סבא. המזנון שנבדק שייך לאולמות 5-7 ונמצא במסדרון צר בין האולמות. הוא כלל דלפק צר עם תצוגה דלה שנראתה דהויה ללא כל שלטי פרסום שימשכו את העין. הסוקרים ציינו לטובה גם את השירות שהיה אדיב ומהיר בכל המזנונים פרט להפסקה שבמהלכה היה עומס רב על המזנון, אך גם בהפסקות המוכרים היו מהירים ויעילים.
הסוקרים ציינו גם את ההופעה הייצוגית והאחידה של המוכרים בכל המזנונים למעט שני חריגים – במזנון של קניון מלחה בירושלים (רשת גלובוס). לפני הסרט נראה אחד מהמוכרים מכניס את ידיו למכונת הפופקורן, אוכל את הפופקורן ולאחר מכן מכניס את ידיו שוב למכונה ולוקח שוב פופקורן. לקוחות רבים שחיכו להתחלת הסרט הבחינו בכך והיו התלחשויות רבות בנושא ביניהם. עוד חריג באותו מזנון: בהפסקת הסרט ישבה בחורה ללא מדים בתוך המזנון, דיברה בטלפון ועישנה סיגריה. אחד המוכרים ביקש ממנה בזמן העומס להוציא בקבוק מהמכונה והיא עשתה זאת תוך כדי עישון ושיחה בסלולר.
סוקרים סקרו את המחירים של כ-50 פריטים. בחלק נכבד מהמקרים נרשמו מחירים אחידים בכל המקומות כמו משקה טרופית שנמכר ב-5 שקלים בכל המקומות שבהם נמצא, שקית כריות של תלמה שנמכרה אף היא ב-5 שקלים וכן סוכריה על מקל שנמכרה בשני שקלים (פי שניים ממחירה של סוכריה זהה בקיוסקים).